pocsék áruk fóruma

SPAR spór - csavarbetekerő kézi készülék

Tecsóba találtam egy igen praktikus csavarnyúzót alumínium szárral, aminek a nyelébe lehet dugdosni a csodás aranyozott bitjeit és csőkulcsait. De sajnáltam rá az 1.000Ft-ot amiért kínálták, így inkább otthagytam. Szerencsére pár napra rá egy majdnem csak a csomagolásában különböző készletet találtam a jó öreg SPAR-ban mindössze 400Ft-ért. Árát megpillantva azonnal a kosárban landolt. Amiért igazából megvételre került - az egyébként meglévő másik 6 bitkészletem mellé - az a zsíráf ("ugyanaz mint a sirály, csak zsíráf") teleszkópos análizáló része, ami a véletlenül - legtöbb esetben csak outputra használt testnyílásokba - feldugott anyacsavarokat hivatott kirángatni a nem megfelelő helyről. Tökéletes a motortérbe esett csavarok felszedéséhez, ahova kéz már nem fér be. A markolat igazi fröccsöntött - ásványvizes palackokból és vibrátorokból összeolvasztott - műanyagból készült, amit természetesen első kibontásnál megszabadítottam a sorjától. Hát akkor nézzük a kibontott szerszámot (jól látszik még a szárnál lévő sorja):

 


Nézzük kitárt állapotban (még az én erős körmöm is beszakadt a kibontásába):

 


A fő alkotórésze, azaz a mágneses análizátor:
 

 

 
A szár szimmetrikussága kívánnivalót hagy maga után:
 

 

 
Ahogy a biteké is:
 

 

 

 

 
És az ötágú bit ötödik bemarását elfelejtette pistabácsi befejezni (de ha látott már valaki ilyen fejű csavart, kérem jelentkezzen):
 

 

 
A csőkulcs bitje konkrétan elforog a Hattori Hanzo által megedzett alumínium szárban (a többi bitet az asszimmetrikusság miatt csak egyféleképpen tudom belehelyezni): 
 

 


Szerencsére - ahogy már írtam - van párszáz bitem már, hasonló 400Ft-os készletekből, így pótoltam egy szimmetrikusra. Kíváncsi leszek az éles tesztre, amikor a '92-es Astra 18 éve korrodált csavarjait próbálom meglazítani WD-40 kíséretében eme strapabíró szerszámmal.
 
És végül, ahogy egy barátom mondaná: "A kocsiszereléshez két dolog kell: WD-40 és szigetelő szalag. WD-40 ahhoz, ha valami nem mozog és mozognia kell. A szigetelő szalag ahhoz, ami mozog pedig nem kéne."